Beauty defined by J CVR-nummer 42 09 44 12 Blæsbjerggade 24st, 6000 Kolding (Vi har kun lager) Mail:
info@beautydefinedbyj.dk Etableringsår 2021.
Betaling hos www.beautydefinedbyj.dk, kan der betales med: Visa, MasterCard, Dankort, bankoverførsel, mobilpay
Levering
Ved køb på www.BeautydefinedbyJ.dk er der gratis levering til nærmeste pakkeshop for køb over 500kr. i
Danmark. Ved køb for under 500kr. betales du selv for levering til nærmeste pakkeshop. Leveringstiden
kan variere fra 2-5 dage. (ved forsinkelser giver vi besked via mail)
Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)
Du har altid 14 dages fortrydelsesret, når du handler på www.BeautydefinedbyJ.dk Fortrydelsesfristen
udløber 14 dage efter den dag du modtager din varer. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os
meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb, eller varen skal være os i hænde på 14 dagen.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage fra den dag, du har modtaget din varer. Du kan ikke returnere en varer
hvis emballage er brudt eller hvis du har gjort brug af produktet. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i
én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Fristen
indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan
sende en mail til os på info@beautydefinedbyj.dk.
Nægtelse
Nægter du modtagelse af pakke eller ej afhenter den på udleveringssted, vil der blive opkrævet et
ekspeditions beløb på 50,- (Dog må 14 dages fristen IKKE være overskredet fra vi har sendt pakken).
Pakkerne kan returneres til Beauty defined by J’s adresse i Kolding.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er
købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får leveringsfragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os,
at du ønsker at fortryde dit køb.
Hvis der er fremsendt en forkert varer, skal du kontakte os på mail info@beautydefinedbyj.dk
Forkert påført adresse ved ordre
Har du påført forkert adresse på ordren, forkert telefon nummer eller mail og Beauty defined by J får
pakken retur, skal du selv betale for at få pakken leveret igen, dette koster uanset fragtmetode et
ekspeditionsgebyr på 50,-. Ønsker du ikke varen leveret igen, trækkes der 50,- i returneringsgebyr/fragt. De
14 dages frist for returnering må ikke være overskredet.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er
nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord du kan
prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad
der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt (makeuppen/produktet må ikke bære præg af at være
brugt. Skulle der være fejl eller mangler ved varen efter retunering, betyder det, at du ved fortrydelse af
købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af makeuppen/produktets handelsmæssige
værdi som Beauty defined by J fastsætter.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må
afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Tilbagebetaling af købs beløbet
Hvis du fortryder dit køb med pengene retur, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage
(dog fratrukket din evt. returneringsfragt på 50kr ved benyttelse af Beauty defined by J’s returlabel. Vi
refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra
leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for
standardlevering, som vi tilbyder, senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil
fortryde aftalen og varen er modtaget.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din
fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig som køb af makeup eller produkt. Vi
gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige
transaktion f.eks. Gavekort, Dankort (bankkonto). Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har
modtaget varen retur, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den. Hvis du
fortryder købet, skal varen sendes til: Beauty defined by J, Blæsbjerggade 24st, 6000 Kolding.
Vi bestræber os altid på at behandle alle returpakker senest 10 hverdage efter vi har modtaget pakken fra
dig. Fra vi behandler din returordre og du har en bekræftelse pr. mail med dit tilgodehavende, til du har
dine penge på din konto/gavekort, kan der går 1-7 bankdage (oftest dog kun 1-3 dage)
Hvad skal jeg sende med tilbage ved returnering?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen samt makeuppen/produkt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker retur sendt pr. efterkrav eller uden omdeling til Beauty defined by J.
Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)
Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler på www.beautydefinedbyj.dk
har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen ombyttet, pengene
tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen
er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden
skadeforvoldende adfærd.
Der skal fremsendes et billede af fejlen til info@beautydefinedbyj.dk hvorefter vores kundeservice vurdere
fejlen og evt. kreditering straks. Varen skal først fremsendes EFTER kundeservice har bedt om dette.
Rabatkuponer
Beauty defined by J har fuld ret til at trække en rabatkupon ud af et samlet køb, hvis en større andel af det
købte tøj returneres f.eks. hvis der er givet 20% i rabat ved køb over 1500kr. og kunden ønsker at returnere
produkter/makeup for 1300kr. Så kan rabatkuponen ikke længere bruges, og der vil blive korrigeret så der
betales fuld pris for det beholdte varer. Dette gælder også ved rabattilmelding ved nyhedsbrev hvis den
beholdt varer, er under den værdi det kræver for at opnå rabatten.
Tilmelding til nyhedsbrev gælder 1 rabatkupon pr. person. dvs. man må IKKE bruge flere mailadresse og
derved genbruge rabatten flere gange – vi ser os ret til at annullere ordren hvis dette er misbrugt.
Rabatkuponer der er benyttet kan ikke ombyttes til kontanter ved returnering og som udgangspunkt bliver
der ikke udstedt ny rabatkupon ved returnering af varer.
Vundne præmier hos Beauty defined by J
Har du været så heldig at vinde en præmie enten i form af makeup, produkter, eller gavekort til
webshoppen, gør vi opmærksom på at dette ikke kan ombyttes til kontanter, ej kan makeuppen eller
produkter heller ikke byttes eller returneres. Det samme gælder ved brug af vundne gavekort til shoppen,
den fremsendte varer kan ikke ombyttes til anden varer, samt kan varen ikke returneres igen til Beauty
defined by J.
Prisgaranti/Prismatch
Vi matcher prisen mod egen webshop i 14 dage fra din købsdato (dog undtaget rabatter i forbindelse med
Black Friday/Black Week & Cyber Monday da dette er ‘kendte’ rabatdage). Vi prismatcher også andre
webshops, dog skal bevis for nedsat varer sendes som link til info@beautydefinedbyj.dk inden ordren
lægges. Vi prismatcher ikke andre webshops eller fysiske omkring og til Black Friday/week, samt Cyber
Monday.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer
indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen
berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig
emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Beauty defined by J Blæsbjerggade 24st, 6000 Kolding.
Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt i den
returneringsblanket vi har medsendt til produkter/makeup.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker retur sendt pr. efterkrav eller lignende. og DAO kan IKKE komme til vores
kontor i weekender samt hverdage før 09 og efter 16. Hvorfor vi ikke anbefaler denne forsendelsesmetode
til os.
Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)
Personoplysninger, som indtastes i forbindelse med køb hos www.beautydefinedbyj.dk, behandles af
Beauty defined by J og eventuelle eksterne samarbejdspartnere i overensstemmelse med gældende dansk
ret. Vi gemmer kun de oplysninger, der er nødvendige for at gennemføre din bestilling herunder mail og
varedata, som vedrører dig. Alle kundeoplysninger og informationer om bestillinger bliver behandlet
fortroligt.
I henhold til dansk lovgivning gemmes oplysningerne i fem år. Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev, vil din
e-mail-adresse blive brugt i forbindelse med vores markedsføring, du via din tilmelding har givet samtykke
til. Du kan til enhver tid afmelde nyhedsbrevet ved at klikke afmeld i mailen.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit
udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på
www.beautydefinedbyj.dk er Jennifer Barner Nielsen. Som registreret hos Beauty defined by J, har du altid
ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er
registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og GPDR og henvendelse i forbindelse
hermed rettes til Beauty defined by J via e-mail info@beautydefinedbyj.dk
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Beauty defined by J enten pr. mail
info@beautydefinedbyj.dk eller Tlf: 41 14 93 87.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: Center for Klageløsning Nævnenes Hus
Toldboden 2 8800 Viborg www.forbrug.dk Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til
EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr Handelsbetingelserne er senest
opdateret d. 02 januar 2020